بایرن مونیخ بیستمین تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد؟

بایرن مونیخ بیستمین تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- شاید بایرن مونیخ در بازی امشب مقابل رئال مادرید بیستمین حضور یک تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را رقم بزند.

به گزارش فوتبالی، دیدار برگشت دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در شرایطی برگزار خواهد شد که در صورت حضور بایرن مونیخ و‌ راهیابی این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری این تیم بیستمین حضور یک تیم آلمانی در فینال این رقابت ها را رقم خواهد زد. بایرن مونیخ تاکنون یازده بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده که اولین بار در سال ۱۹۷۴ رخ داد و آخرین حضور این تیم نیز به سال ۲۰۲۰ باز می گردد که در هر دو مورد بایرن مونیخ به عنوان قهرمانی رقابت ها رسیده بود.

اولین حضور یک تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۶۰ رقم خورد و تیم اینتراخت فرانکفورت به صعود کرد و تیم هایی مانند دورتموند با ۳ بار صعود، هامبورگ با دو بار صعود و بورسیا مونشن گلادباخ و همچنین بایرلورکوزن نیز با یکبار صعود در کنار بایرن مونیخ جمع ۱۹ بار فینالیست شدن تیم های آلمانی را تشکیل می دهند. تیم دورتموند با برتری مقابل پاری سن ژرمن در بازی سه شنبه شب فینالیست شدن بک تیم آلمانی دیگر را قطعی کرده و اگر بایرن مونیخ به فینال صعود کند این بیستمین باری خواهد بود که یک نماینده از فوتبال آلمان راهی دیدار نهایی خواهد شد و شاید یک فینال تمام آلمانی در ومبلی لندن رقم بخورد.

۱۰۰۹